fredag 7 mars 2014

Knack knack - vem där? - Posten med paket från O_Synce

Riktigt tidigt på onsdag morgon knackade det mycket distinkt på dörren hemma. Så pass hårt att jag funderade på om det var någon som försökte slå in dörren.

När jag öppnade visade det sig att det var en herre från Posten som stod där med ett lite paket till mig. Paketet innehöll en ny cykeldator från O_Synce.

Det tog alltså 8 dagar från att jag skickade ner min dator till Tyskland till att jag hade en ny hemma och detta till en mycket ringa kostnad som endast bestod av frakten tillbaka till leverantören (vilket jag säkert hade kunna få betalt för om jag krävt det).

Alltså mycket bra och snabb service.

Detta tycker jag är ett bevis på att det inte skiljer så mycket mellan det man köper via internethandeln och på de lokala butikerna. Jag upplevera att reklamationshanteringen via internetleverantörer ofta är minst lika bra som via lokala butiker.

Nu gick jag iofs direkt till leverantörer och inte via återförsäljaren men i vilket fall som helst så kan man nog i de flesta fall vara trygg i att köpa grejer via www.

1 kommentar:

  1. Riktigt bra. Positivt att få bevis på att internethandel är nog så bra som andra typer av inköp.

    SvaraRadera