fredag 21 mars 2014

Mosad på 15 minuter

Tiden är mycket knapp för träning just nu men jag hade en liten stund över på lunchen så jag passade på att köra ett mycket kort men väldigt intensivt pass.

Det blev 5 minuter på ca 250 watt följt av en tabata. Efter tabatan rullade jag ner några minuter efter först ha hyperventilerat någon minut. 

Total träningstid blev 15 minuter vilket var tillräckligt för att jag skulle bli riktigt trött. 


Känslan under en tabataintervall är förövrigt rätt intressant då första intervallen oftast känns rätt bra, andra är jobbig, tredje är fruktansvärd och från fjärde och framåt är det nästan en panikartad känsla.

Även känslan efteråt är intressant...

1 kommentar:

  1. Ja, du ser lite mosad ut.

    Jag håller med om din beskrivning av hur det känns på de olika intervallerna, med skillnaden att i slutet av 7:an börjar hoppet spira att det kanske går. Därför känns ofta den sista intervallen bättre än intervall 3-7. Däremot innebär det inte att man är fullständigt färdig efteråt.

    SvaraRadera